ΕΞΩΔΙΚO ΠΡΟΣ ΤΗ Δ/ΝΣΗ Δ/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ ΚΟΡΙΝΘΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗ ΜΗ ΜΟΝΙΜΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΝΕΟΔΙΟΡΙΣΤΩΝ


Το Δ.Σ. της Α΄ Ε.Λ.Μ.Ε. Κορινθίας αποφάσισε να αποστείλει Εξώδικο προς τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Κορινθίας. Με αυτό εκφράζουμε την έντονη διαμαρτυρία μας για τη μη έκδοση διαπιστωτικών πράξεων μονιμοποίησης των νεοδιόριστων συναδέλφων μας και καλούμε την Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης να προβεί στην άμεση έκδοσή τους για τη μονιμοποίηση εκείνων που συμπλήρωσαν διετή υπηρεσία και μάλιστα με αναδρομική ισχύ.

ΕΠΙΣΥΝΑΠΤΕΤΑΙ ΤΟ ΕΞΩΔΙΚΟ




ΠΡΟΣ ΚΑΘΕ ΑΡΜΟΔΙΟ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΟ ΚΑΙ ΑΡΧΗ

ΕΞΩΔΙΚΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΜΕ ΕΠΙΦΥΛΑΞΗ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ


Του σωματείου που εδρεύει στην Κόρινθο ( Άργους 17-19 ) με την επωνυμία Α΄ ΕΛΜΕ ΚΟΡΙΝΘΙΑΣ << ΕΝΩΣΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΟΡΙΝΘΙΑΣ >> , με ΑΦΜ 997272041 όπως νόμιμα εκπροσωπείται από την Πρόεδρο Σοφία Κανέλλου

ΠΡΟΣ

Τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κορινθίας , που εδρεύει στην Κόρινθο στην οδό Νοταρά αρ. 123

----------------------------------



Η Ένωσή μας , σωματείο - φορέας του ν. 1264/1982 , τυγχάνει μέλος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης ( ΟΛΜΕ ) και ως εκ τούτου συνδικαλιστικός εκπρόσωπος των εκπαιδευτικών λειτουργών, μελών μας οι οποίοι υπάγονται σε σχολικές μονάδες που εδρεύουν στη γεωγραφική περιοχή της Α΄ ΕΛΜΕ στο νομό Κορινθίας . Στις τάξεις μας υπάγονται και εκπαιδευτικοί λειτουργοί , οι οποίοι αν και από μακρού χρόνου έχουν συμπληρώσει την απαιτούμενη διετή δοκιμαστική προϋπηρεσία , εν τούτοις μέχρι σήμερα δεν έχουν εκδοθεί οι διαπιστωτικές πράξεις μονιμοποίησής τους αν και τούτο έπρεπε να είχε γίνει . Ειδικότερα , το υφιστάμενο νομικό πλαίσιο διέπεται από την παρ. 7 του άρθρου 62 του ν. 4589/2019 καθό <<7. Οι νεοδιοριζόμενοι υπηρετούν επί δύο ( 2 ) έτη ως δόκιμοι . Στο τέλος του δευτέρου έτους οι νεοδιοριζόμενοι κρίνονται προκειμένου να μονιμοποιηθούν. Ο τρόπος και τα κριτήρια κρίσης της καταλληλότητας των νεοδιοριζομένων καθορίζονται με απόφαση του Υπουργού Παιδείας , Ερευνας και Θρησκευμάτων . Αν νεοδιοριζόμενος δεν κριθεί κατάλληλος για να μονιμοποιηθεί , εφαρμόζονται αναλόγως οι διατάξεις των παραγράφων 5 και 6 του Κεφαλαίου Α του άρθρου 16 του ν. 1566/1985 ( Α 167 )>>.

Πλην όμως, η αναφερόμενη στην ανωτέρω διάταξη Υ.Α. εκδόθηκε πολύ καθυστερημένα και δη την 27-1-2023 ( ΦΕΚ Β 388 ) και προέβλεψε από τον χρόνο αυτό ( 27-1-2023 ) και μετέπειτα τα κριτήρια και τη διαδικασία για τη μονιμοποίηση των νεοδιοριζομένων εκπαιδευτικών λειτουργών . Αυτό είχε ως αναπόφευκτη συνέπεια η παρ. 7 του ν. 4589/2019 να μη μπορεί να εφαρμοστεί ώστε όσοι εκ των νεοδιοριζομένων συμπλήρωσαν την απαιτούμενη διετή υπηρεσία να μη δύνανται , κατ αρχή, να μονιμοποιηθούν παρότι το δικαιούνταν αλλά και μέχρι σήμερα παρατηρείται να μην εκδίδονται διαπιστωτικές πράξεις για τους συμπληρώσαντες τη διετία συναδέλφους των οποίων όμως η διαδικασία αξιολόγησης δεν έχει ολοκληρωθεί χωρίς δική τους υπαιτιότητα .

Η παγία νομολογία του Συμβουλίου της Επικρατείας επιβάλλει ότι, όταν η νομοθετική εξουσιοδότηση επιβάλλει στη διοίκηση την υποχρέωση να εκδώσει κανονιστική πράξη , στην περίπτωση αυτή η αδράνεια του κανονιστικού νομοθέτη δεν επιτρέπεται να ματαιώνει την άσκηση του δικαιώματος του ιδιώτη καθόσον σε αυτή την περίπτωση το δημόσιο παραβιάζει το νόμο που θέσπισε το δικαίωμα αυτό . Σε αυτήν την περίπτωση , έπεται η ανάλογη εφαρμογή διατάξεων που ρυθμίζουν παρεμφερείς καταστάσεις και δικαιώματα ( ΣτΕ 303/2017 , ΣτΕ 353/2007, ΣτΕ 211/2006 , ΣτΕ 1978/2002, ΣτΕ 672/2002, ΣτΕ 537/2002, ΣτΕ 31/2002 , ΣτΕ ΟΛΟΜΕΛΕΙΑΣ 4334/1976 κ.ά. ) . Στην ως άνω αναφερόμενη περίπτωση δια της διατάξεως της παρ. 7 του άρθρου 62 του ν. 4589/2019 καθιερώθηκε το δικαίωμα των νεοδιοριζομένων - δοκίμων εκπαιδευτικών λειτουργών να καταστούν μόνιμοι δημόσιοι υπάλληλοι αφού συμπληρώσουν διετία από την πρόσληψή τους . Το δικαίωμα αυτό , συνδεόμενο αμέσως με την υπηρεσιακή τους κατάσταση , απορρέει ευθέως και από τη διάταξη της παρ. 3 του άρθρου 103 του υπέρτατου νόμου του κράτους - του Συντάγματος , στο οποίο αναφέρεται ρητώς ότι μόνο οι μόνιμοι δημόσιοι υπάλληλοι τυγχάνουν προστασίας από μετάθεση , απόλυση ή υποβιβασμό . Επομένως οποιαδήποτε παράλειψη της Διοίκησης , που ανέβαλε ή ματαίωσε την προσδοκία μονιμοποίησης των μελών μας έρχεται σε καταφανή αντίθεση με την ανωτέρω συνταγματική επιταγή και άρα αυτή συνιστά παράνομη παράλειψη αυτής .

Προκειμένου να αρθεί η ως άνω διαπιστωθείσα παράνομη κατάσταση , επιβάλλεται να εφαρμοσθούν αναλόγως διατάξεις που διέπουν συναφείς καταστάσεις και δη η διάταξη του άρθρου της παρ. 3 του άρθρου 40 του ν. 3528/2007 που σε κάθε περίπτωση εφαρμόζεται συμπληρωματικά και στους εκπαιδευτικούς λειτουργούς. Κατά την προαναφερόμενη διάταξη , οι υπάλληλοι μονιμοποιούνται αυτοδίκαια με τη συμπλήρωση της διετούς δοκιμαστικής υπηρεσίας με εξαίρεση εκείνους στους οποίους έχει επιβληθεί πειθαρχική ποινή ή υπάρχει πειθαρχική εκκρεμότητα ή υπάρχει δυσμενής αξιολόγηση ουσιαστικών προσόντων. Στις τελευταίες αυτές περιπτώσεις αποφαίνεται για τη μονιμοποίησή τους ή μη το υπηρεσιακό συμβούλιο εντός δύο ( 2 ) μηνών από τη συμπλήρωση της δοκιμαστικής υπηρεσίας . Για την αυτοδίκαιη μονιμοποίηση εκδίδεται διαπιστωτική πράξη του οργάνου που είναι αρμόδιο για τον διορισμό . Δια δε της με αριθμ. 107693/Ε2/ 1-7-2016 εγκυκλίου του Υπουργείου Παιδείας ( η οποία εκδόθηκε υπό το κράτος της παρ. 8 του άρθρου 4 του ν. 3848/2010 , που αποτελούσε όμοια διάταξη με εκείνην της παρ. 7 του άρθρου 62 του ν. 3848/2010 ) η ως άνω ερμηνεία έχει πλήρως υιοθετηθεί από αυτό . Στην εγκύκλιο αυτή αναφέρεται κατά λέξη : <<Με αφορμή δικά σας ερωτήματα καθώς και των ενδιαφερομένων εκπαιδευτικών που έχουν ήδη συμπληρώσει διετή ευδόκιμο υπηρεσία και έχοντας υπόψη την αδυναμία εφαρμογής του Π.Δ. 152/2013 ( ΦΕΚ 240 τ. Α /5-11-2013 , σας γνωρίζουμε ότι οι εκπαιδευτικοί διέπονται από ειδικές διατάξεις και υπάγονται στις διατάξεις του υπαλληλικού κώδικα μόνο για όσα θέματα ρητά παραπέμπουν σε αυτόν ή δεν ρυθμίζονται από ειδικές διατάξεις . Οι διατάξεις που αναφέρονται στη μονιμοποίηση των εκπαιδευτικών είναι οι εξής : 1) των παραγράφων 2(α) και 3(α) του άρθρου 5 του ν. 2986/2002 ( ΦΕΚ 24βτ. Α ) , όπως τροποποιήθηκε από την παράγραφο 3γ του άρθρου 13 του ν. 3149/2003 ( ΦΕΚ 141 τ. Α ) , 2) των παρ. 1-4 του άρθρου 1 και του άρθρου 2 του Π.Δ. 140/1998 ( ΦΕΚ 107 τ. Α ) ,3) των παρ. 1 και 2 του άρθρου 40 του Υ.Κ. - Ν. 3528/2007 ( ΦΕΚ 26 τ. Α ) , 4 ) των παρ. 5 και 8 του άρθρου 4 του ν. 3848/2010 ( ΦΕΚ 71 τ. Α ) και 5 ) της με αριθμ. πρωτ. 46026/Δ2/ 25-6-2007 σχετικής εγκυκλίου της υπηρεσίας μας . Επομένως σύμφωνα με τις ανωτέρω διατάξεις παρέχεται η δυνατότητα αυτοδίκαιης μονιμοποίησης των διορισμένων εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης μετά την 1-11-2011( σχολικό έτος 2012-2013 ) με τη συμπλήρωση διετούς ευδοκίμου υπηρεσίας και πραγματοποιείται μετά τα δύο ( 2 ) έτη δοκιμαστικής υπηρεσίας από τον διορισμό τους . Συγκεκριμένα απαιτούνται δύο ( 2 ) χρόνια πραγματικής εκπαιδευτικής υπηρεσίας ή υπηρεσίας σε απόσπαση σε θέσεις , όπου ο χρόνος αυτός λογίζεται ως χρόνος πραγματικής υπηρεσίας στην οργανική τους θέση για κάθε συνέπεια >> .

Από τα ανωτέρω συνάγεται ότι η Διοίκηση , δυνάμει των διατάξεων του ν. 3528/2007 , υποχρεούται να προβεί στην έκδοση πράξεων μονιμοποίησης των εκπαιδευτικών λειτουργών με αναδρομική ισχύ από τον χρόνο που έκαστος τούτων συμπλήρωσε διετή υπηρεσία . Στην αντίθετη περίπτωση , η παράνομη παράλειψη της διοίκησης θίγει τα μέλη μας και επιφυλασσόμεθα παντός νομίμου δικαιώματός μας κατά παντός υπαιτίου .


ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ ΑΥΤΟΥΣ

Επιφυλασσόμενοι ρητά κάθε νομίμου δικαιώματός μας , εκφράζουμε την έντονη διαμαρτυρία μας για τη μη έκδοση των πράξεων μονιμοποίησης των εκπαιδευτικών που συμπλήρωσαν διετή υπηρεσία και σας καλούμε να προβείτε σε έκδοση διαπιστωτικών πράξεων μονιμοποίησης εκείνων που συμπλήρωσαν διετή υπηρεσία και μάλιστα με αναδρομική ισχύ .

Αρμόδιος δικαστικός επιμελητής παραγγέλεται να επιδώσει την παρούσα προς ήν απευθύνεται όπως νόμιμα εκπροσωπείται προς γνώση και για τις έννομες συνέπειες αντιγράφοντας ολοσχερώς στην έκθεση επίδοσης .

Κόρινθος 21 -2-2024



ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ.
Η  ΠΡΟΕΔΡΟΣ           Ο Γ.ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΣΟΦΙΑ ΚΑΝΕΛΛΟΥ    ΗΛΙΑΣ ΛΕΚΚΑΣ