ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟΝ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΡΟΘΕΣΜΙΑ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΤΟΥ

 

Εν μέσω πανδημίας, με κλειστά σχολεία και την εκπαιδευτική κοινότητα, όπως και την υπόλοιπη κοινωνία, να έχει φτάσει στα όρια της, το ΥΠΑΙΘ με την ΥΑ 13423/ΓΔ4 θέτει ως προτεραιότητα και ζητάει από τα σχολεία τη σύνταξη “εσωτερικού κανονισμού λειτουργίας” ! Θέτει μάλιστα νέο πλαίσιο, με βάση το οποίο, ο «εσωτερικός» κανονισμός μόνο εσωτερικός δεν θα είναι, καθώς στην σύνταξη του θα συμμετέχει εκπρόσωπος του Δήμου, ενώ απαιτείται και έγκρισή του από τους Συντονιστές και τους Δ.Δ.Ε. Υποβαθμίζει με αυτό τον τρόπο το ρόλο του Συλλόγου Διδασκόντων και τον βάζει να λειτουργεί σε ένα εντελώς ιεραρχικό, αυταρχικό και ασαφές πλαίσιο, με την εμπλοκή εξωσχολικών παραγόντων. Επίσης, συνδέει τον “εσωτερικό κανονισμό” με την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας, την οποία ως κλάδος έχουμε απορρίψει μαζικά, καθώς στον θεματικό άξονα 9 (Ηγεσία – Οργάνωση και Διοίκηση της σχολικής μονάδας), αξιολογείται ως δείκτης.
Επιπλέον, απορία μας έχει προκαλέσει η βιασύνη της Δ.Δ.Ε. Κορινθίας, να ζητήσει από τα σχολεία να αποστείλουν τον νέο “εσωτερικό κανονισμό λειτουργίας” μέχρι τις 31/3, ενώ καμία προθεσμία δεν προβλέπεται από την ΥΑ ή άλλη εγκύκλιο. Πέρα από τις ενστάσεις μας σχετικά με το περιεχόμενο της ΥΑ, είναι δυνατόν τα σχολεία, με αναστολή της δια ζώσης λειτουργίας τους, να ασχοληθούν τώρα με αυτό το θέμα ; Θεωρούμε αυτονόητο ότι η απάντηση είναι αρνητική.

Καλούμε το ΥΠΑΙΘ και το ΙΕΠ να ασχοληθούν επιτέλους με τα πραγματικά προβλήματα της δημόσιας εκπαίδευσης και να αφήσουν στην άκρη τις ιδεοληπτικές εμμονές τους! Να αποσύρουν την ΥΑ 13423/ΓΔ4 και να δείξουν επιτέλους την απαραίτητη εμπιστοσύνη στους εκπαιδευτικούς, που έτσι κι αλλιώς κρατούν μόνοι τους όρθιο το δημόσιο σχολείο!

Καλούμε τους Συλλόγους Διδασκόντων να μην χρησιμοποιήσουν τον ενδεικτικό εσωτερικό κανονισμό που προτείνει το ΙΕΠ, αλλά να επικαιροποιήσουν τον ήδη υπάρχοντα κανονισμό του σχολείου τους, με όσα οι ίδιοι και οι μαθητές/τριες τους κρίνουν απαραίτητα.

Καλούμε τους/τις συναδέλφους να συνεχίσουν με την ίδια παιδαγωγική ευσυνειδησία το εκπαιδευτικό τους έργο, αγνοώντας πλήρως τις αναχρονιστικές και αντιεπιστημονικές υποδείξεις του ΙΕΠ και του ΥΠΑΙΘ. Ο σχολικός κανονισμός αποτελεί ένα «παιδαγωγικό συμβόλαιο» μεταξύ εκπαιδευτικών και μαθητών/τριών και μόνο ως τέτοιο μπορεί να φανεί χρήσιμο και να γίνει αποδεκτό.

Καλούμε τον Δ.Δ.Ε. Κορινθίας να ανακαλέσει την προθεσμία που όρισε για την υποβολή του “εσωτερικού κανονισμού” και να αφήσει τους συλλόγους διδασκόντων να αποφασίσουν ελεύθερα οι ίδιοι, όταν θα υπάρχουν οι κατάλληλες συνθήκες, πώς θα χειριστούν το ζήτημα.


ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ.
Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ                    Ο  Γ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΣΟΦΙΑ ΚΑΝΕΛΛΟΥ          ΗΛΙΑΣ ΛΕΚΚΑΣ