ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΥΠΟΔΙΕΥΘΥΝΤΕΣ

Για τους Υποδιευθυντές

Η θέση του Υποδιευθυντή ή και των Υποδιευθυντών σε ένα σχολείο υπάρχει ώστε αυτός ή αυτοί να παρέχουν μεγαλύτερη και πληρέστερη βοήθεια στη διοίκηση και  στη λειτουργία του σχολείου. Αυτό συμβαίνει τη στιγμή μάλιστα που στα πιο πολλά σχολεία, με ευθύνη των εκάστοτε Κυβερνήσεων, δεν υπάρχει γραμματειακή υποστήριξη από διοικητικό προσωπικό: είναι χαρακτηριστικό ότι η Ελλάδα έχει το μικρότερο ποσοστό εξωδιδακτικού προσωπικού στην εκπαίδευση. Το επόμενο διάστημα πρέπει, μεταξύ των υπόλοιπων διεκδικήσεών μας για διδακτικό προσωπικό και κάλυψη όλων των κενών με μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών, να παλέψουμε  να υπάρχει και ένας γραμματέας σε κάθε σχολείο, ο οποίος θα διεκπεραιώνει τη διοικητική δουλειά αλλά και μια καθαρίστρια, ένας φύλακας, κτλ κτλ.
Στο συγκεκριμένο ζήτημα των Υποδιευθυντών, και σε σχέση με την πρόβλεψη για επανυπολογισμό με βάση τον «αριθμό τμημάτων του τρέχοντος σχολικού έτους» και την «τρέχουσα λειτουργικότητα», παλεύουμε για να υπάρξει νομοθετική ρύθμιση για την ελαστικοποίηση των κριτηρίων για την ύπαρξη Υποδιευθυντή (πχ ένας ανά 6 τμήματα) με προοπτική τη δημιουργία θέσης Υποδιευθυντή σε κάθε σχολείο για τη διευκόλυνση της διοικητικής λειτουργίας. Υπενθυμίζουμε ότι αυτήν τη στιγμή, ο Νόμος 1566/85 προβλέπει:
-  0(μηδέν) Υποδιευθυντές για σχολεία μέχρι 8 τμήματα,
-  1(έναν) Υποδιευθυντή για σχολεία με 9-12 τμήματα,
-  2(δύο) Υποδιευθυντές για σχολεία με πάνω από 12 τμήματα και
- 3(τρεις) Υποδιευθυντές για τα Πολυκλαδικά (που όμως δεν υπάρχουν πια) με πάνω από 15 τμήματα.

 Ειδικά για τον ορισμό των Υποδιευθυντών στα ΕΠΑΛ με βάση τις εγκύκλιους  Φ8/169717/Δ4/23-10-2015 και  Φ8/173856/Δ4/18-10-2016, που ορίζουν ελάχιστο αριθμό μαθητών (13), ώστε να θεωρηθεί τμήμα και συνδέουν τον αριθμό τμημάτων των σχολείων για ορισμό Υποδιευθυντή με τον αριθμό τμημάτων για το υποχρεωτικό ωράριο Δ/ντων,  έχουμε να επισημάνουμε ότι αυτές αποτελούν αυθαίρετη ερμηνεία του 1566/85 και  η εφαρμογή τους θα οδηγήσει:

1. Σε σοβαρά λειτουργικά ζητήματα ακόμα και σε μεγάλες σχολικές μονάδες καθώς θα χαθούν θέσεις Υποδιευθυντών.

2. Σε ανισότητες ανάμεσα στις σχολικές μονάδες, καθώς για καθαρά συγκυριακούς λόγους, σχολικές μονάδες με περισσότερους μαθητές θα έχουν σε ορισμένες περιπτώσεις λιγότερους Υποδιευθυντές από άλλες με λιγότερους μαθητές.

Επιπλέον, και επειδή ο νόμος 1566 δε διαχωρίζει μεταξύ των τύπων σχολείων ή τμημάτων (πχ γενικής παιδείας, ειδικότητας, κατευθύνσεων, ένταξης, κτλ), ίσως ασφαλέστερο κριτήριο για την ύπαρξη και τον αριθμό υποδιευθυντών να ήταν ο υπολογισμός με βάση τον αριθμό των μαθητών στο σχολείο, δηλαδή πέρα από τον αριθμό των τμημάτων να συνυπολογίζεται και ο αριθμός των μαθητών του σχολειού, καθώς αναγνωρίζουμε ότι η ύπαρξη Υποδιευθυντή αφορά κυρίως τη λειτουργία του Συλλόγου Διδασκόντων, το μέγεθος του οποίου καθορίζεται από τον αριθμό τμημάτων. Προς αυτήν την κατεύθυνση πρέπει να κινηθούμε και παλεύουμε συνδικαλιστικά και πολιτικά και σε κάθε επίπεδο για όλα αυτά τα ζητήματα.

Σε κάθε περίπτωση καλούμε τον ΔΙ.Δ.Ε. Ν. Κορινθίας να συναντηθεί με τους Δ/ντες των ΕΠΑΛ ώστε να εξασφαλιστεί η βέλτιστη λειτουργία των σχολικών μονάδων.