Η ελεύθερη επιλογή σχολείου με την ταυτόχρονη κατηγοριοποίηση των σχολείων μέσω της αξιολόγησης θα διαμορφώσει ένα περιβάλλον ανταγωνισμού ανάμεσα στις σχολικές μονάδες στο πεδίο της προσέλκυσης τόσο μαθητών/τριών όσο και κεφαλαίων. Θα οδηγήσει τα σχολεία να λειτουργούν με όρους αγοράς και ανταγωνισμού, με υποκατάσταση της δημόσιας χρηματοδότησης, με ελλείμματα στη λειτουργία τους και τελικά αναζήτησης πόρων από διαφορετικές πηγές, όπως δωρεές και χορηγίες. Στο τέλος, δε θα είναι οι γονείς αλλά τα σχολεία αυτά που θα επιλέγουν, τελικά, μαθητές/τριες, ώστε να προσελκύσουν χρηματοδοτικές ροές.
Η μη τήρηση, λοιπόν, της χωροταξικής κατανομής αποτελεί το πρώτο βήμα για την ελεύθερη επιλογή σχολείου από τον γονέα. Η τήρηση της χωροταξικής κατανομής (με σωστά καθορισμένα όρια τόσο στην Α/θμια όσο και στη Β/θμια) μπορεί και πρέπει να υπηρετεί τη διαμόρφωση ισότιμων μεταξύ τους σχολείων, με δίκαιη κατανομή μαθητών – μαθητριών καθώς και τη διασφάλιση των οργανικών θέσεων των εκπαιδευτικών.
ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ.
Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ Ο Γ.ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΣΟΦΙΑ ΚΑΝΕΛΛΟΥ ΗΛΙΑΣ ΛΕΚΚΑΣ