Το Δ.Σ. της Α΄ Ε.Λ.Μ.Ε. Κορινθίας επιθυμεί άμεση συνάντηση μαζί σας, προκειμένου να συζητήσουμε σχετικά με την πρόταση μετατροπής του 3ου Γυμνασίου Κορίνθου σε Πειραματικό από τον ΔΙΔΕ Κορινθίας, παρά την ομόφωνη αντίθεση του Συλλόγου Διδασκόντων.
Σας
υποβάλλουμε τη σχετική ανακοίνωσή μας, καθώς και τη διαμαρτυρία των εκπαιδευτικών του σχολείου και ζητούμε τη
στήριξή σας.
ΟΧΙ ΣΤΗ ΜΕΤΑΤΡΟΠΗ ΤΟΥ 3ΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΚΟΡΙΝΘΟΥ ΣΕ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ
Δε
σεβάστηκε το γεγονός ότι οι
εκπαιδευτικοί του σχολείου είχαν
αρνηθεί ομόφωνα τη μετατροπή του σε πειραματικό, σε σχετική
συνεδρίαση του Συλλόγου Διδασκόντων. Τα
επιχειρήματα που χρησιμοποιεί στο περιεχόμενο της αίτησής του είναι σαθρά
και δημιουργούν εύλογα ερωτηματικά,
καθώς έχουν ασαφείς και ατεκμηρίωτες αναφορές για διάφορα αμφιλεγόμενα
θέματα, όπως “μείωση διαρροής μαθητών
προς τα ιδιωτικά” ,“προώθηση
αριστείας και όχι της προς τα κάτω
ισοπέδωσης” “έλλειψη επαγγελματικής
ικανοποίησης των εκπαιδευτικών” και άλλα
αδύναμα και αστήρικτα επιχειρήματα. Η αναφορά δε, ότι το σχολείο
λειτουργούσε μέχρι το 2013 ως Πειραματικό, μόνο ενισχυτική για τη μετατροπή του
δεν είναι, καθώς αποχαρακτηρίστηκε , σύμφωνα με το ΦΕΚ 888 τ.
Β΄/21-3-2012, βάσει των προτάσεων του Π.Δ.Ε. Πελοποννήσου, του Δ.Δ.Ε. Κορινθίας
και της γνωμοδότησης του οικείου Δημοτικού Συμβουλίου, που στηρίχτηκε στην
απόφαση του Σχολικού Συμβουλίου στο οποίο ανήκει και ο Σύλλογος Διδασκόντων. Κανένας νόμος δεν προβλέπει ότι πρέπει
υποχρεωτικά να γίνει κάποιο σχολείο Πρότυπο ή Πειραματικό χωρίς συναίνεση και
χωρίς να πληρούνται οι αναγκαίες
προϋποθέσεις.
Είναι
λυπηρό το γεγονός ότι ένα ζήτημα, όπως αυτό , αντιμετωπίζεται από την κυβέρνηση
και τη διοίκηση με λογικές “εντέλλεσθε” και “αποφασίζομεν και διατάσσομεν”.
Ας μη βιαστούν κάποιοι να μας κατηγορήσουν ότι για μία ακόμα φορά αρνούμαστε τα
πάντα. Έχουμε διατυπώσει πολλές φορές τις απόψεις και τις προτάσεις μας. Ο
εκπαιδευτικός κλάδος από παιδαγωγική σκοπιά, είναι υπέρ των Πειραματικών
Σχολείων, εφόσον αυτά θα εντάσσονται σε ένα προοδευτικό πλαίσιο που θα ενισχύει
την έρευνα, τον πειραματισμό, τις νέες παιδαγωγικές προσεγγίσεις , θα βρίσκει
άμεση εφαρμογή στην εκπαιδευτική πραγματικότητα του Δημόσιου Σχολείου και θα
ωφελεί όλα τα παιδιά. Φυσικά, σε αυτό το πλαίσιο, θα πρέπει να
προστατεύονται τα εργασιακά δικαιώματα,
η ασφάλεια και η αξιοπρέπεια των εκπαιδευτικών, πάντα με διάλογο και συναίνεση
από τους εμπλεκόμενους φορείς. Δυστυχώς, στο συγκεκριμένο νομοθετικό
πλαίσιο , διαστρεβλώνεται το νόημα της
πειραματικής εκπαίδευσης και
συγχωνεύεται στο ίδιο πλαίσιο με
τα Πρότυπα σχολεία των “λίγων και εκλεκτών”,
προωθώντας άλλες επιδιώξεις,
όπως “αριστεία” , “προσόντα”, συνεχής αξιολόγηση, επιπλέον φόρτος εργασίας ,
εργασιακή ανασφάλεια και το σημαντικότερο, η απώλεια των οργανικών θέσεων των συναδέλφων, οι οποίοι
(κάποιοι μάλιστα λίγο πριν συνταξιοδοτηθούν)
κινδυνεύουν να βρεθούν περιπλανώμενοι.
Επισυνάπτεται
η διαμαρτυρία των εκπαιδευτικών του 3ου Γυμνασίου Κορίνθου.
ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ.
Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ Ο Γ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΣΟΦΙΑ ΚΑΝΕΛΛΟΥ ΗΛΙΑΣ ΛΕΚΚΑΣ