ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΗ ΕΠΑΝΑΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ


Το άνοιγμα των σχολείων και η αποκατάσταση της διδακτικής –παιδαγωγικής λειτουργίας είναι επιτακτικό και ουσιαστικό αίτημα μαθητών, εκπαιδευτικών και όλων των εμπλεκόμενων στην εκπαιδευτική διαδικασία, δηλαδή του συνόλου σχεδόν της ελληνικής κοινωνίας.
Αυτό που αναδείχθηκε, άλλωστε, σε αυτή την περίοδο της αναστολής των εκπαιδευτικών λειτουργιών, λόγω της πανδημίας, είναι ο καταλυτικός ρόλος του σχολείου όχι μόνο για τις αυστηρά γνωστικές – μαθησιακές λειτουργίες, αλλά και για την ψυχολογική στήριξη και τις ευρύτερες κοινωνικές λειτουργίες.
Εμείς, οι εκπαιδευτικοί, βρεθήκαμε και θα βρισκόμαστε πάντα στο πλευρό των μαθητών μας, στηρίζοντας την παρουσία τους μέσα στο ζωντανό και δυναμικό περιβάλλον του σχολείου.

Ο κλάδος των εκπαιδευτικών, που σε όλο το προηγούμενο διάστημα σήκωσε σχεδόν αποκλειστικά στις πλάτες του το βαρύ φορτίο του ελλείμματος σχεδιασμού και προετοιμασίας της Πολιτείας για την τηλεκπαίδευση, με προσωπικό οικονομικό κόστος για την αγορά ηλεκτρονικού εξοπλισμού, είχε ένα ελάχιστο αίτημα:
Το άνοιγμα των σχολείων να γίνει μέσα σε συνθήκες που θα παρείχαν τις ελάχιστες εγγυήσεις για την ασφάλεια και την προστασία της υγείας όλης της εκπαιδευτικής κοινότητας. Εγγυήσεις που θα έκαναν δυνατή τη σταδιακή αποκατάσταση των λειτουργιών του σχολείου. Όμως, το Υπουργείο Παιδείας, για μία ακόμη φορά, αποδεικνύεται κατώτερο των περιστάσεων. Τα σχολεία άνοιξαν με τους ίδιους όρους που είχαν ανοίξει και πριν από λίγους μήνες, χωρίς να έχει ληφθεί κανένα νέο μέτρο, καμία ουσιαστική μέριμνα, κανένας σοβαρός σχεδιασμός.

Η αλήθεια είναι ότι δεν περιμέναμε κάτι περισσότερο από ένα υπουργείο που βασικό- αν όχι μοναδικό του μέλημα - είναι να περάσει στην κοινωνία μία επίπλαστη εικόνα κανονικότητας, αξιοποιώντας στο έπακρο τα επικοινωνιακά μέσα που διαθέτει και τους επικοινωνιακούς σχεδιασμούς, που είναι οι μόνοι σχεδιασμοί στους οποίους διακρίνεται. Περιμέναμε, όμως, να μην επιδεινώσει περισσότερο τις συνθήκες και τους όρους άσκησης του εκπαιδευτικού έργου σε αυτή την τόσο δύσκολη για όλους περίοδο.

Μέσα σε ένα γενικευμένο κλίμα ανασφάλειας και άγχους, που εντείνεται από την αύξηση των κρουσμάτων της πανδημίας, στη μέση μιας ασυνεχούς και κατακερματισμένης διδακτικής χρονιάς, το υπουργείο βάζει ως προτεραιότητα την εφαρμογή της τράπεζας θεμάτων, την άμεση καθιέρωση της ελάχιστης βάσης εισαγωγής για τα πανεπιστήμια, την άμεση συνεδρίαση του συλλόγου των διδασκόντων για την έναρξη της διαδικασίας αξιολόγησης των σχολικών μονάδων και την αξιολόγηση των μαθητών στο πρώτο τετράμηνο. Αποδεικνύει με τον τρόπο αυτό ότι ελάχιστα ενδιαφέρεται για την ουσία της εκπαιδευτικής λειτουργίας. Το μείζον θέμα για το υπουργείο είναι η επιβολή διοικητικών διαδικασιών που επιβαρύνουν ακόμη περισσότερο εκπαιδευτικούς και μαθητές και συνολικότερα το σχολείο, στην προσπάθειά του να αντεπεξέλθει στον πολυσύνθετο ρόλο του σε μία ιδιαίτερη περίοδο.


Εμείς, οι εκπαιδευτικοί , συλλογικά και δυναμικά, οφείλουμε να διεκδικήσουμε τη διασφάλιση των αναγκαίων όρων για την ασφαλή λειτουργία των σχολείων .
Απαιτούμε, έστω και τώρα, η κυβέρνηση να πάρει με ευθύνη όλα τα αναγκαία μέτρα για την υγειονομική φροντίδα των σχολείων. Εδώ και τώρα να προχωρήσει σε:

  • Άμεσα και δωρεάν, μαζικά και επαναλαμβανόμενα τεστ Covid στα σχολεία για εκπαιδευτικούς και μαθητές. Μέτρα για την ουσιαστική ιχνηλάτηση των κρουσμάτων και όχι φόρτωμα αυτής της διαδικασίας στους εκπαιδευτικούς.
  • Να προταχθεί ο μαζικός εμβολιασμός των εκπαιδευτικών, ως αναγκαίο μέτρο για την ασφαλή λειτουργία των σχολείων σε συνθήκες πανδημίας.
  • Προσλήψεις εκπαιδευτικών, αξιοποίηση χώρων και αιθουσών και λήψη όλων των αναγκαίων μέτρων, ώστε να αποφεύγεται ο συγχρωτισμός των μαθητών μέσα στις τάξεις. Να μη χρησιμοποιηθεί η τηλεκπαίδευση ως άλλοθι για μειωμένες προσλήψεις εκπαιδευτικών.
  • Μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα, (15 μαθητές ανά τμήμα- εκ περιτροπής διδασκαλία όπου χρειάζεται ). Επιπλέον μέτρα για τον αερισμό των αιθουσών, λιγότερος χρόνος παραμονής στις τάξεις. Λήψη όλων των υγειονομικών μετρων για την ασφαλή μετακίνηση των μαθητών μέσω των ΚΤΕΛ.
  • Προσλήψεις επαρκούς προσωπικού καθαριότητας, προκειμένου τα σχολεία να καθαρίζονται σε όλη τη διάρκεια της λειτουργίας τους. Επάρκεια σε υλικό προφύλαξης και απολύμανσης.
  • Δραστική μείωση της ύλης σε όλα τα μαθήματα όλων των τάξεων - με δεδομένο ότι η εξ αποστάσεως εκπαίδευση δεν καλύπτει ολοκληρωμένα τη γνωστική διαδικασία και ότι υπάρχουν μαθητές που δε συμμετείχαν - και κατάργηση της τράπεζας θεμάτων.
  • Για τους μαθητές της Γ’ Λυκείου δεν αρκεί η ανακοίνωση μειωμένης εξεταστέας ύλης. Το ελάχιστο που πρέπει να κάνει η κυβέρνηση είναι να προχωρήσει άμεσα στην απόσυρση των αιφνιδιαστικών αλλαγών στο σύστημα πρόσβασης στα ΑΕΙ.
  • Αντισταθμιστικά παιδαγωγικά μέτρα για τους μαθητές που κατά τη διάρκεια της τηλεκπαίδευσης ήταν πλήρως αποκλεισμένοι από την εκπαιδευτική διαδικασία ( παιδιά ασθενέστερων οικονομικά οικογενειών , Ρομά , με προσφυγικό και μεταναστευτικό υπόβαθρο, έγκλειστοι σωφρονιστικών καταστημάτων).


Δε θα επιτρέψουμε σε κανένα να παίζει ούτε με την υγεία αλλά ούτε και με τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας.



ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ.
Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ                  Ο Γ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΣΟΦΙΑ ΚΑΝΕΛΛΟΥ        ΗΛΙΑΣ ΛΕΚΚΑΣ