ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΤΗΣ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΓΙΑ ΤΗ Γ.Σ. ΠΡΟΕΔΡΩΝ ΤΩΝ ΕΛΜΕ ( ΑΘΗΝΑ 6-9-2020)

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,


Το Σάββατο 5-9-2020 πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα Γενική Συνέλευση των Προέδρων των Ε.Λ.Μ.Ε. της χώρας με θέματα : Μέτρα ασφαλούς λειτουργίας των σχολείων, αξιολόγηση, προγραμματισμός δράσης και άλλα τρέχοντα θέματα. Η Συνέλευση πραγματοποιήθηκε με απαρτία. Συμμετείχαν 67 Ε.Λ.Μ.Ε. Εκπροσώπησα την Α΄ Ε.Λ.Μ.Ε Κορινθίας και σας γνωστοποιώ τα εξής:

Για μια ακόμη φορά σχεδόν όλες οι Ε.Λ.Μ.Ε. ήρθαν με αποφάσεις (στην καλύτερη περίπτωση) διευρυμένων Δ.Σ εκτός από ελάχιστες περιπτώσεις που έγιναν Γενικές Συνελεύσεις 20-30 ατόμων.

Αρχικά, στην ομιλία του, ο Πρόεδρος της Ο.Λ.Μ.Ε. αναφέρθηκε στα τρέχοντα και σοβαρά θέματα του κλάδου κατά τους τελευταίους τρεις μήνες. Έκανε μια χρονική αναδρομή σε όσα έγιναν από τον Ιούνιο και μετά και που τα γνωρίζουμε όλοι, σχετικά με τα ωρολόγια προγράμματα, τον εξοβελισμό των γνωστικών αντικειμένων και των ειδικοτήτων και τις κινητοποιήσεις του κλάδου. Αναφέρθηκε στις 3 καταγγελίες της Ο.Λ.Μ.Ε. σχετικά με αποφάσεις που πήρε η Γεν. Γραμματέας του ΥΠΑΙΘ .Διαπίστωσε τα προβλήματα και τις παραλείψεις που υπάρχουν στους πίνακες των αναπληρωτών και τόνισε ότι η Ο.Λ.Μ.Ε. διαμαρτυρήθηκε για αυτά και ζήτησε συνάντηση με την ηγεσία του ΥΠΑΙΘ και τον Υπουργό εσωτερικών.

Επίσης, διατύπωσε τις αντιρρήσεις του κλάδου για το προσοντολόγιο και επεσήμανε την ανάγκη διορισμών με βάση την προϋπηρεσία και τα κοινωνικά κριτήρια. Είπε πως επιμένουμε στα 15 παιδιά ανά τμήμα, στην ανάγκη πρόσληψης προσωπικού καθαριότητας ,στη χρήση μασκών, στην οικονομική ενίσχυση των σχολικών επιτροπών και τέλος στη χορήγηση της 9μηνης άδειας ανατροφής στους νεοδιοριζόμενους συναδέλφους.

Στη συνέχεια, ο αιρετός του ΚΥΣΔΕ Κος Κορδής μίλησε, αρχικά, για τις παραιτήσεις των εκπαιδευτικών μέσω ΚΥΣΔΕ , επισημαίνοντας ότι δεν πρέπει να αναφέρουν στις αιτήσεις τους προσωπικούς λόγους αλλά λόγους υγείας ή οικογενειακούς. Στη συνέχεια, είπε πως δεν άνοιξε το σύστημα για β φάση αποσπάσεων και διατύπωσε τις ανησυχίες του για τα προβλήματα στη λειτουργία των ΣΔΕ, καθώς οι αποσπάσεις σε αυτά είναι 100 λιγότερες από πέρυσι,για τα σοβαρά προβλήματα στη λειτουργία των καλλιτεχνικών σχολείων και των Μουσικών σχολείων. Άσκησε κριτική στη Γ.Γ του ΥΠΑΙΘ για την εγκύκλιο ολοκλήρωσης των υπηρεσιακών μεταβολών μέχρι 14 Αυγούστου ,λέγοντας πως καμιά εγκύκλιος δεν είναι υπεράνω του νόμου. Έπειτα, σχετικά με τις προσλήψεις των αναπληρωτών είπε ότι ήταν σημαντικές αλλά καλύπτουν το 68%των δηλωθέντων κενών και το 69% στην ειδική αγωγή. Τόνισε πως ο διορισμός των Δ/ντών Εκπ/σης ήταν παρωδία και πως μόνιμοι διορισμοί στη γενική αγωγή δε θα γίνουν το 2020 αλλά το 2021 εφόσον πρώτα εγκριθούν. Ανέφερε πως έχουν γίνει 12000 ενστάσεις αναπληρωτών για το παράβολο .


Ακολούθησαν ομιλίες-τοποθετήσεις όλων των Προέδρων ή των εκπροσώπων των Ε.Λ.Μ.Ε. της χώρας, καθώς και του Δ.Σ της Ο.Λ.Μ.Ε. σχετικά με τα σημαντικά θέματα της Γενικής Συνέλευσης . Διατυπώθηκαν σκέψεις, προβληματισμοί και ανησυχίες για τα απαραίτητα μέτρα προστασίας των μαθητών και των εκπαιδευτικών , για την ασφαλή λειτουργία των σχολείων,για την ολιγωρία της κυβέρνησης, τη μείωση των μαθητών ανά τμήμα με όριο τους 15 μαθητές, την ανάγκη τήρησης αποστάσεων,τις προσλήψεις προσωπικού καθαριότητας,την οικονομική ενίσχυση τη εκπαίδευσης για την αντιμετώπιση της πανδημίας, το θέμα της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, το Νόμο 4692/2020 και τη σκληρή αξιολόγηση και αυτοαξιολόγηση σχολείων και εκπαιδευτικών που επιφέρει, για το προσοντολόγιο του νόμου Γαβρόγλου και τη ζωντανή τηλεμετάδοση μαθημάτων.


Στην τοποθέτησή μου, εκπροσωπώντας την Α΄ Ε.Λ.Μ.Ε. Κορινθίας παρουσίασα τις αποφάσεις που πάρθηκαν από το διευρυμένο Δ.Σ στις 4 -9-2020 (δεν υπήρξε απαρτία Γενικής Συνέλευσης), τις οποίες και παραθέτω.

ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΕΚΤΑΚΤΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗΣ Α΄ ΕΛΜΕ ΚΟΡΙΝΘΙΑΣ

Στην εκπαίδευση, ασκείται μία πολιτική που βασικό στόχο φαίνεται να έχει τη σταδιακή μεταφορά της δημόσιας εκπαίδευσης στην ευθύνη της τοπικής αυτοδιοίκησης.Οι κύριες έννοιες είναι η αριστεία, ο ανταγωνισμός, η επιχειρηματικότητα, η αποτίμηση και η αξιολόγηση,αν κρίνουμε και από την περιβόητη έκθεση Πισσαρίδη που εστιάζει στην αξιολόγηση παντού, στη διαχείριση σχολικών μονάδων και εκπ/κων από τους δήμους και στη συγχώνευση των σχολικών μονάδων.

Η ηγεσία του ΥΠΑΙΘ εξαντλείται στη δημαγωγία και στην επικοινωνιακή πολιτική. Όλο το προηγούμενο διάστημα δεν έκανε κανένα σχεδιασμό και καμία προετοιμασία για το άνοιγμα των σχολείων με όρους που να εξασφαλίζουν την ασφάλεια και την υγεία μαθητών και εκπαιδευτικών – παρά μόνο τη χορήγηση μάσκας.

Δεν εφαρμόζει στα σχολεία τα μέτρα προστασίας που προτείνουν οι αρμόδιοι επιστημονικοί φορείς για τους δημόσιους χώρους. Βρισκόμαστε προ των πυλών της έναρξης της νέας σχολικής χρονιάς και από τις δηλώσεις της ηγεσίας του ΥΠΑΙΘ φαίνεται πως κινούνται στη λογική της «διαχείρισης» της πανδημίας με όπλο την «ατομική ευθύνη» μαθητών, γονιών, εκπαιδευτικών. Παρά το γεγονός ότι τα καθημερινά κρούσματα είναι περισσότερα από την προ των διακοπών περίοδο, δεν υιοθετεί ούτε καν τα μέτρα εκείνης της περιόδου. Εγκατέλειψε το ζήτημα των αποστάσεων μεταξύ των μαθητών, ενώ αύξησε και τον αριθμό των μαθητών ανά τμήμα – όταν στις άλλες χώρες της Ευρώπης κινήθηκαν με αντίθετο πνεύμα και σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς.

Η προκλητικότητα της ηγεσίας του ΥΠΑΙΘ έφτασε στο σημείο να μιλήσει για μέσο όρο μαθητών ανά σχολική αίθουσα δείχνοντας την αδυναμία της κατανόησης των εκπαιδευτικών πραγμάτων και προσβάλλοντας τη στοιχειώδη λογική.

Είναι προφανές ότι επιχειρεί να μεταθέσει τις δικές της πολιτικές ευθύνες σε εμάς τους εκπαιδευτικούς. Κάθε εκπαιδευτικός, κάθε σχολείο, όλες οι ΕΛΜΕ, ο κλάδος μας συνολικά οφείλουμε να απαιτήσουμε την εφαρμογή όλων των απαραίτητων μέτρων για την ομαλή λειτουργία των σχολείων.

Η δημόσια εκπαίδευση αποδομείται. Η αρχή έγινε με την ανιστόρητη κυβερνητική επιλογή της εξίσωσης των διπλωμάτων των κολεγίων με τα πτυχία των πανεπιστημίων επιβάλλοντας την απαξίωση της πανεπιστημιακής εκπαίδευσης και των πτυχίων. Ο Νόμος 4692/2020 οδηγεί σε μια συνολική συντηρητική αναδιάρθρωση της εκπαίδευσης. Σκληρή αξιολόγηση και αυτοαξιολόγηση σχολείων και εκπαιδευτικών , τράπεζα θεμάτων, βάση του «10», επαναφορά του χαρακτηρισμού της διαγωγής, αποτελούν μερικά μόνο σημεία του νέου νόμου με τον οποίο τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών καταβαραθρώνονται. Η μισθολογική καθήλωση των εκπαιδευτικών συνεχίζεται, ενώ ετοιμάζεται νέα επίθεση στα εναπομείναντα ασφαλιστικά δικαιώματα με την ψήφιση και νέου νόμου που προωθεί η κυβέρνηση.

Επεδίωξε την εισαγωγή της κάμερας στην αίθουσα. Κατάργησε ολόκληρα γνωστικά αντικείμενα από το σχολείο. Ισοπέδωσε το εργασιακό καθεστώς των ιδιωτικών εκπαιδευτικών. Μέσα στο καλοκαίρι η ηγεσία του ΥΠΑΙΘ ενεργοποίησε για πρώτη φορά το «προσοντολόγιο» του νόμου Γαβρόγλου δημοσιοποιώντας τους προσωρινούς πίνακες κατάταξης εκπαιδευτικών. Τα αναρίθμητα λάθη που περιέχουν οι πίνακες αυτοί καθώς και οι αποκλεισμοί συναδέλφων «λόγω παραβόλου», έρχονται να προστεθούν σε ένα άδικο θεσμικό πλαίσιο που ανατρέπει τον εργασιακό βίο για χιλιάδες συναδέλφους μας, απαξιώνοντας το κεκτημένο της προϋπηρεσίας και του πτυχίου και εγκαινιάζοντας ένα σκληρό κυνήγι προσόντων. Απαίτησε να γίνουν όλες οι υπηρεσιακές μεταβολές μέχρι τις 14 Αυγούστου, αγνοώντας τη σχολική πραγματικότητα. Επέλεξε τους Διευθυντές των Διευθύνσεων με τον πιο παλαιοκομματικό τρόπο, απαξιώνοντας πλήρως κάθε έννοια αξιοκρατίας και αντικειμενικών κριτηρίων. Απέκλεισε τους αιρετούς εκπροσώπους του κλάδου από το συμβούλιο επιλογής για πρώτη φορά στη μεταπολίτευση. Στέρησε από τους νεοδιόριστους συναδέλφους το δικαίωμα στις άδειες ανατροφής. Οι ελάχιστοι μόνιμοι διορισμοί εκπαιδευτικών και προσωπικού στην Ειδική Αγωγή σε σχέση με τις πραγματικές ανάγκες, που πραγματοποιήθηκαν μέσα στο καλοκαίρι, αποτελούν πολύ σημαντική νίκη των πολύχρονων αγώνων του εκπαιδευτικού κινήματος. Επιβάλλεται ,ωστόσο, να συνεχίσουμε τον αγώνα για μαζικούς μόνιμους διορισμούς και στην Γενική Εκπαίδευση με βάση τις ανάγκες του δημόσιου σχολείου.

Αιτήματα
  1. Να ενισχυθεί οικονομικά η εκπαίδευση για την αντιμετώπιση της πανδημίας.
  2. Να εφαρμοστούν όλα τα απαραίτητα μέτρα προστασίας των μαθητών και των εκπαιδευτικών (αποστάσεις, θερμομέτρηση, έλεγχοι, τεστ, υγειονομικό υλικό κ.λπ.). Διενέργεια δωρεάν μαζικών επαναλαμβανόμενων τεστ σε εκπαιδευτικούς και μαθητές, ώστε να υπάρξει άμεση παρέμβαση σε περίπτωση που χρειαστεί και να ελέγχεται η διάδοση του ιού.
  3. Μέτρα προστασίας για τους εκπαιδευτικούς που ανήκουν σε ομάδες υψηλού κινδύνου.
  4. Να γίνει μείωση των μαθητών ανά τμήμα με όριο τους 15 μαθητές. Με την ευθύνη του κράτους και του υπουργείου να καλυφθούν οι κτηριακές ανάγκες για τη στέγαση των μαθητών σε κατάλληλες και σύγχρονες υποδομές!
  5. Να γίνουν τώρα διορισμοί εκπαιδευτικών, ώστε να λειτουργήσουν τα τμήματα με το όριο των 15 μαθητών.
  6. Προσλήψεις ειδικών επιστημόνων (ψυχολόγων, νοσηλευτών, κοινωνικών λειτουργών κ.λπ.) για την αντιμετώπιση των έκτακτων σημερινών συνθηκών
  7. Προσλήψεις προσωπικού καθαριότητας για το συστηματικό και ενδελεχή καθαρισμό των σχολικών κτηρίων καθόλη τη διάρκεια λειτουργίας του σχολείου, με ιδιαίτερη έμφαση σε ευαίσθητους χώρους όπως π.χ. τουαλέτες, αίθουσες πολλαπλών χρήσεων, εργαστήρια πληροφορικής
  8. Επιμόρφωση των εκπαιδευτικών για την αντιμετώπιση του συνολικού προβλήματος της πανδημίας και για την στήριξη των μαθητών και συνεργασία με τα Κέντρα Υγείας ή ξεχωριστά με εντεταλμένους γιατρούς με αρμοδιότητα να παρεμβαίνουν άμεσα σε περιστατικά που μπορούν να εκδηλωθούν κατά περιοχή.
  9. Να μην χρησιμοποιηθεί η εξ αποστάσεως εκπαίδευση για την περιστολή διορισμού των εκπαιδευτικών.
  10. Να διαμορφωθεί ένα πλαίσιο διαχείρισης πιθανών αρνήσεων εφαρμογής των μέτρων (αποστάσεις, μάσκα κλπ), κάποιων μαθητών Γυμνασίων – Λυκείων.
  11. Όχι στη σύγχρονη τηλεκπαίδευση μέσα από τις σχολικές αίθουσες.
  12. Να μην εφαρμοστεί το κυβερνητικό σχέδιο για την αξιολόγηση και την αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας .
  13. Καθορισμός της διδακτέας ύλης από τώρα για να γίνει σωστός σχεδιασμός, δεδομένου ότι τα σχολεία θα αξιοποιούν πολύ χρόνο για τη συνεχή και συστηματική ενημέρωση των μαθητών.
  14. Κατάργηση της ισοτιμίας επαγγελματικών δικαιωμάτων κολλεγίων-ΑΕΙ
  15. Περιορισμός των μετακινήσεων των εκπαιδευτικών σε διαφορετικά σχολεία.
  16. Ενίσχυση μαθητών και εκπαιδευτικών με ηλεκτρονικό υλικό για την καλύτερη αξιοποίησή τους στη διαδικασία της δια ζώσης εκπαίδευσης!
  17. Ειδικά μέτρα για τη νησιώτικη Ελλάδα και τις ημιορεινές και ορεινές περιοχές.
  18. Στήριξη της Ειδικής Αγωγής με ολοκληρωμένα μέτρα.
  19. Ενίσχυση του Εθνικού Συστήματος Υγείας
  20. Επικαιροποίηση των ομόφωνα ψηφισμένων αιτημάτων μας. (Τα έχω αναφέρει στο προηγούμενο ενημερωτικό).
Πρόγραμμα Δράσης

  1. Σάββατο 12/9 συμμετοχή στις συγκεντρώσεις στη ΔΕΘ με αιχμή όλες τις διεκδικήσεις του κλάδου.
  2. Κινητοποιήσεις στις 15 /9 /2020 σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και σε περιφερειακές πόλεις για την ανάδειξη των προβλημάτων με το άνοιγμα των σχολείων και τη διεκδίκηση άμεσων μόνιμων διορισμών στην εκπαίδευση.
  3. 24ωρη απεργιακή κινητοποίηση του κλάδου μας μέσα στον Σεπτέμβρη.
  4. Νέες ΓΣ του κλάδου για τη συνέχεια του αγώνα μας και Γ.Σ. των προέδρων στις 3/10.
  5. Συντονίζουμε τη δράση μας με ΔΟΕ, ΟΙΕΛΕ, Γονεϊκό και Φοιτητικό Κίνημα για τα εκπαιδευτικά θέματα
  6. Κοινός βηματισμός – δράση με Ομοσπονδίες Υγειονομικών (ΟΕΝΓΕ - ΠΟΕΔΗΝ)
  7. Συνεχίζουμε την απεργία-αποχή που προκήρυξε η ΑΔΕΔΥ από την ζωντανή μετάδοση του μαθήματος.
  8. Η Γ.Σ. των Προέδρων αποφασίζει και κηρύσσει απεργία – αποχή από κάθε διαδικασία αξιολόγησης – αυτοαξιολόγησης
Τελικά, στη Γενική Συνέλευση Προέδρων αποφασίστηκαν τα εξής:
  • Αντίθεση στην αυτοαξιολόγηση - αξιολόγηση και απεργία αποχή:Υπέρ : 51 Ε.Λ.Μ.Ε. / 73,1% Κατά : 2 Ε.Λ.Μ.Ε. Λευκά: 14 Ε.Λ.Μ.Ε.
  • Αποφασίστηκε ομόφωνα η επικαιροποίηση των θέσεων της Ο.Λ.Μ.Ε. για 15 μαθητές στην τάξη ,για επιστροφή στα σχολεία των μαθητών και των εκπ/κών με ασφάλεια, για κανόνες υγιεινής και προσλήψεις προσωπικού καθαριότητας.
  • Εγκρίθηκε ψήφισμα για την παραδειγματική τιμωρία των κατηγορουμένων για κακουργηματικές πράξεις μελών της χρυσής αυγής.

Τα επόμενα που αναφέρονται δεν πέρασαν καθώς δεν είχαν την απαιτούμενη πλειοψηφία.
  • Πρόγραμμα Δράσης ,εξουσιοδότηση στο Δ.Σ. της Ο.Λ.Μ.Ε. για 24ωρη , όποτε υπάρξουν οι συνθήκες :υπέρ 19
  • Απεργία 24ωρη στις 25/9 : υπέρ 30
  • Συλλαλητήριο 18/9 και ΓΣ τέλη Σεπτέμβρη :υπέρ 31
  • Συλλαλητήριο 15/9 :υπέρ 25

Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ 

ΣΟΦΙΑ ΚΑΝΕΛΛΟΥ