ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ ΟΜΙΛΟΥΣ, ΤΟΝ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΟ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΗ ΚΑΙ ΤΟΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΟ - ΜΕΝΤΟΡΑ

Το Υπουργείο Παιδείας, με ταυτόχρονη υπογραφή τριών Υπουργικών Αποφάσεων στο ΦΕΚ 4509/25-8-2022, καθορίζει τους όρους λειτουργίας τριών νέων θεσμών: των εκπαιδευτικών ομίλων, του ενδοσχολικού συντονιστή και του παιδαγωγικού συμβούλου – μέντορα.

Συγκεκριμένα, το ΦΕΚ προβλέπει:

  • Οι «εκπαιδευτικοί όμιλοι»: Να λειτουργούν εκτός ωραρίου, μετά το κανονικό ημερήσιο πρόγραμμα, το ελάχιστο 2 ώρες την εβδομάδα. Ουσιαστικά πρόκειται για απλήρωτη επέκταση του διδακτικού και εργασιακού ωραρίου.
  • Οι Ενδοσχολικοί Συντονιστές: Με κριτήρια προσοντολογίου ένας εκπαιδευτικός αναλαμβάνει τον ρόλο του ελεγκτή των άλλων για το τρέξιμο της ύλης και της υλοποίησης του αναλυτικού προγράμματος, για την εφαρμογή καινοτόμων πρακτικών κ.α. Κι εδώ υπάρχει επιπλέον φόρτος εργασίας, καθώς στα καθήκοντά τους περιλαμβάνονται μηνιαίες συναντήσεις με τον Σύμβουλο Εκπαίδευσης και τους εκπαιδευτικούς του σχολείου, δειγματικές διδασκαλίες, καθώς και γραφειοκρατική δουλειά (εκθέσεις αξιολόγησης κλπ).
  • Ο Παιδαγωγικός Σύμβουλος – Μέντορας: Και σε αυτήν την περίπτωση, ο εργασιακός φόρτος είναι τεράστιος (από τη γραφειοκρατία μέχρι τις δειγματικές διδασκαλίες) και φυσικά άμισθος. Αν και παρουσιάζεται ως θεσμός υποστήριξης των νέων εκπαιδευτικών, στην πραγματικότητα είναι θεσμός ελέγχου και εναρμόνισής τους με την πολιτική που εφαρμόζει η εκάστοτε κυβέρνηση.


Το Δ.Σ. της Α΄ Ε.Λ.Μ.Ε. Κορινθίας διαπιστώνει ότι:

  • Για μια ακόμα φορά δεν υπήρξε καμία διαβούλευση, ανταλλαγή απόψεων ή έστω ενημέρωση του Υπουργείου στους εκπροσώπους των εκπαιδευτικών, πριν από την υπογραφή των αποφάσεων.
  • Προτεραιότητα είναι η επικοινωνιακή διαχείριση του θέματος, καθώς οι παραπάνω θεσμοί , πλαισιώνονται από όμορφες λέξεις και εκφράσεις, για να εντυπωσιάσουν το κοινωνικό σύνολο και να κερδίσουν την αποδοχή του. Ωστόσο, αποκρύπτουν την πραγματικότητα των σχολικών μονάδων της χώρας μας που, λόγω της υποχρηματοδότησης, έχουν ελλείψεις σε κτηριακές (γίνονται μαθήματα σε ακατάλληλες αίθουσες προκάτ) και σε υλικοτεχνικές υποδομές (εποπτικά μέσα διδασκαλίας, βιβλιοθήκες, εργαστήρια, γυμναστήρια).
  • Οι νέοι θεσμοί βασίζονται στη φιλοσοφία της εξατομίκευσης και του διαρκούς ανταγωνισμού συγκέντρωσης μορίων για επιβίωση και ανέλιξη στο νέο γραφειοκρατικό και διεκπεραιωτικό σχολείο. Στόχος η διάλυση του δημοκρατικού τρόπου λειτουργίας του σχολείου και του Συλλόγου Διδασκόντων, η χειραγώγηση και η άσκηση ασφυκτικού ελέγχου.
  • Και οι τρεις αυτοί θεσμοί εντάσσονται στη διαδικασία της αξιολόγησης τόσο του σχολείου, όσο και του κάθε εκπαιδευτικού χωριστά, στηρίζονται στην απλήρωτη επιπλέον εργασία, καταστρατηγούν το διδακτικό και εργασιακό ωράριο των εκπαιδευτικών και κατηγοριοποιούν τα σχολεία.
  • Για μια ακόμη φορά είμαστε αντιμέτωποι με έναν συνεχή βομβαρδισμό εξωδιδακτικών εργασιών, γραφειοκρατικού φόρτου και ευθυνών που και πάλι θα διασπείρουν άγχος, αβεβαιότητα και αγωνία, διαμορφώνοντας σταδιακά ένα δυστοπικό περιβάλλον για τα εργασιακά και δημοκρατικά δικαιώματα των εκπαιδευτικών, σε μια χρονική συγκυρία που η οικονομική δυσπραγία, λόγω της μισθολογικής εξαθλίωσης, δυσκολεύει την καθημερινότητα όλων.

Ως εκ τούτου το Δ.Σ. της Α΄ Ε.Λ.Μ.Ε. Κορινθίας:

Καλεί το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ να προβεί ΑΜΕΣΑ στις δέουσες ενέργειες στην κατεύθυνση μη υλοποίησης της Υ.Α. για τη λειτουργία των παραπάνω θεσμών.

Καλεί τους Διευθυντές και τις Διευθύντριες των σχολείων να μην ορίσουν υπεύθυνους εκπαιδευτικών ομίλων, μέντορες και ενδοσχολικούς συντονιστές, μέχρι η Ο.Λ.Μ.Ε. να ανακοινώσει τις σχετικές αποφάσεις της.

Καλεί τους συναδέλφους και τις συναδέλφισσες να προασπίσουν τα εργασιακά τους δικαιώματα και να μην αποδεχθούν έναν ανάλογο ρόλο, συμβάλλοντας στην υλοποίηση της ατομικής αξιολόγησης και της αξιολόγησης του σχολείου τους.


ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ.
Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ                 Ο Γ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΣΟΦΙΑ ΚΑΝΕΛΛΟΥ         ΗΛΙΑΣ ΛΕΚΚΑΣ