ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΤΡΑΠΕΖΑ ΘΕΜΑΤΩΝ


Τη φετινή χρονιά , οι μαθητές και οι μαθήτριές μας εισήλθαν σε μία κατ’ επίφασηκανονικότητα, όσον αφορά τη σχολική λειτουργία, μετά από ενάμιση χρόνο τηλεκπαίδευσης και εγκλεισμού, που είχε τραγικές συνέπειες, τόσο στην καθαρά εκπαιδευτική και γνωστική διαδικασία, όσο και στον ψυχισμό τους. Σε αυτό το πλαίσιο το ΥΠΑΙΘ επιμένει στην εφαρμογή της Τράπεζας Θεμάτων η οποία:
  1. «Πανελλαδικοποιεί» τις εξετάσεις όλων των τάξεων του Λυκείου, περιορίζοντας δραστικά τη δυνατότητα του εκπαιδευτικού να προσαρμόσει την εξέταση των μαθητών του στη βάση του επιπέδου της κάθε τάξης, των ιδιαιτεροτήτων του σχολείου, της περιοχής κ.λ.π
  2. Ακυρώνει τον εκπαιδευτικό ως παιδαγωγό, δάσκαλο και επιστήμονα, μετατρέποντάς τον σε απλό αγωγό μεταφοράς θεμάτων.
  3. Καταδικάζει στην απόρριψη τους πιο αδύνατους μορφωτικά και ανίσχυρους οικονομικά μαθητές.
  4. Καταργεί τη διδασκαλία ως διαδικασία μάθησης, που έχει ως αφετηρία της την κάλυψη των συγκεκριμένων αδυναμιών κάθε τμήματος, επιβάλλοντας ένα τυποποιημένο μοντέλο διδασκαλίας.
  5. Μετατρέπει το σχολείο από ζωντανό χώρο μάθησης, αφύπνισης και προβληματισμού σε εξεταστικό κέντρο και οδηγεί τους μαθητές στα φροντιστήρια, υποβάλλοντας τους γονείς σε ανάλογες δαπάνες.
  6. Στοχεύει τελικά στην κατηγοριοποίηση σχολείων κι εκπαιδευτικών.
Ειδικότερα κατά την τρέχουσα χρονιά, επικρατούν ιδιαίτερες συνθήκες:

  • Τα συνεχή κρούσματα κορωνοϊού σε εκπαιδευτικούς και μαθητές, εξαιτίας των ανύπαρκτων μέτρων, είχαν ως αποτέλεσμα να χάνονται χιλιάδες διδακτικές ώρες και να αναστατώνεται συνεχώς η λειτουργία των σχολείων, μετατρέποντάς τα σε «διαγνωστικά κέντρα covid 19» και υπηρεσίες ιχνηλάτησης.
  • Υπήρξαν χιλιάδες κενά εκπαιδευτικών που αναπληρώθηκαν καθυστερημένα ή και δεν αναπληρώθηκαν, προκαλώντας σοβαρότατες αρρυθμίες στην εκπαιδευτική διαδικασία.
  • Είναι τεράστια τα γνωστικά και μαθησιακά κενά των μαθητών, λόγω της τηλεκπαίδευσης, που δυσκολεύουν την αφομοίωση της ύλης.
  • Το ΙΕΠ όρισε σε αρκετά γνωστικά αντικείμενα ΜΙΑ ΥΛΗ ΠΟΥ ΔΕ ΒΓΑΙΝΕΙ ούτε σε κανονικές χρονιές και που είναι ασύμβατη με τις γνώσεις και τις δεξιότητες των μαθητών στην Α΄ και Β΄ Λυκείου.
  • Η εφαρμογή της Τράπεζας Θεμάτων σε αυτές τις συνθήκες δείχνει μόνο την αναλγησία και τον κυνισμό του Υπουργείου Παιδείας που, προκειμένου να υλοποιήσει τις ιδεολογικές του εμμονές, δε διστάζει να πλήξει ανεπανόρθωτα τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών και να στραφεί για ακόμη μια φορά ενάντια στο δημόσιο σχολείο.
                                                      ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ:

                                ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΗΣ ΤΡΑΠΕΖΑΣ ΘΕΜΑΤΩΝ

                                                         ΚΑΙ

                     ΔΡΑΣΤΙΚΗ ΜΕΙΩΣΗ ΤΗΣ ΕΞΕΤΑΣΤΕΑΣ ΥΛΗΣ ΣΤΟ ΛΥΚΕΙΟ



ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ.
Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ                 Ο Γ.ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΣΟΦΙΑ ΚΑΝΕΛΛΟΥ         ΗΛΙΑΣ ΛΕΚΚΑΣ