Β ΞΕΝΗ ΓΛΩΣΣΑ

Με την εφαρμογή της υπ` αριθμ. Υπουργικής Απόφασης  53476/ΓΔ4/28-03-2017 - ΦΕΚ Αρ. Φύλλου  1171/τ.Β΄/4-4-2017 αφαιρείται πλέον και από τους μαθητές της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης το δικαίωμα ελεύθερης επιλογής Β’ Ξένης Γλώσσας, όπως έγινε πέρυσι με την αντίστοιχη Υπουργική Απόφαση με αρ. 70691/Δ1/26-4-2016 για την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση. Αποτέλεσμα ήταν ότι άνω του ενός τρίτου των μαθητών/μαθητριών της Ε’ τάξης πανελλαδικά να μην διδαχθεί τελικά την ξένη γλώσσα της επιλογής τους.
Η εφαρμογή και των δύο Υπουργικών Αποφάσεων από το σχολικό έτος 2017-18
  • καταργεί κάθε έννοια ισονομίας στην ελληνική εκπαίδευση
  • υποβαθμίζει περαιτέρω την παροχή ξενόγλωσσης εκπαίδευσης
  • δημιουργεί αρνητικό μαθησιακό και παιδαγωγικό κλίμα στερώντας τα κίνητρα μάθησης, καθώς κάποιοι μαθητές θα διδάσκονται την ξένη γλώσσα επιλογής τους, κάποιοι άλλοι στην Ε' τάξη του Δημοτικού θα υποχρεωθούν να διδαχθούν άλλη γλώσσα από αυτή που επέλεξαν και φθάνοντας Α΄ Γυμνασίου, κάποιοι θα αναγκαστούν  να αλλάξουν ξανά γλώσσα  
  • καθιστά αναποτελεσματική ή και αδύνατη, λόγω της ασυνέχειας στη διδασκαλία της Ξένης Γλώσσας, καθώς και μη ύπαρξης των κατάλληλων και ενδεδειγμένων συνθηκών διδασκαλίας, την επιτυχή σύνδεση της Ξένης Γλώσσας  με το Κρατικό Πιστοποιητικό Γλωσσομάθειας
  • ανατρέπει για πολλοστή φορά τον οικογενειακό προγραμματισμό αναφορικά με την επιθυμητή επιλογή της εκάστοτε Β’ Ξένης Γλώσσας και καταφέρεται ένα ακόμη καίριο πλήγμα στον οικονομικό προϋπολογισμό των γονέων,  αφού ωθούνται με μαθηματική ακρίβεια γονείς και μαθητές  να επιλέξουν την ιδιωτική ξενόγλωσση εκπαίδευση.




Απαιτούμε από την ηγεσία του Υπουργείου

  • την άμεση απόσυρση της απαράδεκτης εγκυκλίου
  • την κανονική λειτουργία όλων των ξενόγλωσσων τμημάτων σύμφωνα με τις ανάγκες και τις δηλώσεις των μαθητών χωρίς όρους και προϋποθέσεις
  • καμία συγχώνευση – κατάργηση τμήματος
  • την θεσμοθέτηση της παράλληλης διδασκαλίας των δύο γλωσσών σε κάθε τμήμα
  • την διαμόρφωση ενιαίου προγράμματος από το Δημοτικό, που να οδηγεί στην απόκτηση Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας μέσα από τις δομές του δημόσιου σχολείου
  • την κάλυψη όλων των κενών και των αναγκών σε εκπαιδευτικούς με μαζικούς διορισμούς και προσλήψεις



Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ Ο Γ.ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ


ΗΛΙΑΣ ΛΕΚΚΑΣ ΒΑΣΙΛΗΣ ΠΑΤΡΩΝΑΣ