ΓΙΑ ΧΩΡΟΤΑΞΙΚΗ ΚΑΤΑΝΟΜΗ

Σχετικά με τη χωροταξική κατανομή                     
                
Ενημερώνουμε τους συναδέλφους ότι στις  21-2-2017 το Δ.Σ. της Α ΕΛΜΕ έλαβε, μέσω mail , κείμενο – απόφαση του συλλόγου διδασκόντων του 1ου ΓΕΛ ΚΟΡΙΝΘΟΥ  σχετικά με τη νέα χωροταξική κατανομή των μαθητών Β/θμιας Εκπ/σης. Το ζήτημα συζητήθηκε εκτενώς κατά τη διάρκεια του Δ.Σ.  της Α ΕΛΜΕ στις 28-2-2017 και επί του θέματος το Δ.Σ. τοποθετείται ως εξής:
Ο Σύλλογος Διδασκόντων είναι το κυρίαρχο συλλογικό όργανο σε μια σχολική μονάδα. Ως εκ τούτου, το  σωματείο μας , ως πάγια θέση του , υπερασπίζεται το δικαίωμα του Συλλόγου  να εκφράζει την άποψη του σε θέματα που κρίνει ότι αφορούν τη λειτουργία του σχολείου και μάλιστα, όταν η άποψη αυτή είναι επαρκώς τεκμηριωμένη. Επομένως, καλούμε τους παραλήπτες του κειμένου των συναδέλφων του 1ου ΓΕΛ - και ειδικά τη Διοίκηση - να το λάβουν  πολύ σοβαρά υπόψιν τους (όπως βέβαια και κάθε κείμενο Συλλόγου Διδασκόντων το οποίο κοινοποιείται).
Σε ό,τι αφορά γενικότερα το ζήτημα της χωροταξικής κατανομής  , πρέπει να γίνει σαφές ότι, πέρα από οποιοδήποτε νομικό πλαίσιο την καθορίζει , είναι ζωτικής σημασίας για το συμφέρον πρώτα και κύρια των μαθητών μας , να επιδιώκεται η κατά το δυνατόν ισόρροπη κατανομή του μαθητικού δυναμικού, ώστε να μην έχουμε πολυάριθμα τμήματα σε ορισμένα σχολεία και ολιγάριθμα τμήματα σε άλλα. Το γεγονός αυτό αυξάνει τις εκπαιδευτικές ανισότητες και επιδεινώνει τις  ήδη βεβαρημένες συνθήκες άσκησης του εκπαιδευτικού έργου οδηγώντας έτσι  σε καταστρατήγηση εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών,  σε πιθανή κατάργηση οργανικών θέσεων και τελικά σε συγχωνεύσεις ή ακόμα και καταργήσεις ολόκληρων σχολικών μονάδων.
Γι αυτό, καλούμε τη Διοίκηση, όταν προτίθεται να προωθήσει αλλαγές στην υφιστάμενη χωροταξική κατανομή, να λαμβάνει υπόψιν της τα παρακάτω:
α) Πριν από οποιαδήποτε λήψη οριστικής απόφασης να έχει προηγηθεί διαβούλευση για το ζήτημα –με πρωτοβουλία της Διοίκησης- όπου όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς (ΕΛΜΕ, Σύλλογοι Κηδεμόνων, Δημοτικές Αρχές κτλ) να έχουν τη δυνατότητα να τοποθετηθούν και οι θέσεις αυτές να ληφθούν υπόψιν στην έκδοση της απόφασης.
β) Δεν είναι  σωστό (κατά την άποψη μας) να παρέχεται η δυνατότητα  στους μαθητές κάποιων συγκεκριμένων περιοχών να επιλέγουν  ελεύθερα  τη σχολική μονάδα εγγραφής τους. Η ελεύθερη επιλογή δημιουργεί ανταγωνισμό μεταξύ των   σχολείων και ανοίγει το δρόμο για σχολεία πολλών και διαφορετικών ταχυτήτων. Μια διοικητική απόφαση δεν μπορεί να περιέχει  «γκρίζες ζώνες» , ούτε να κάνει διακρίσεις.  Κυρίως όμως δεν πρέπει να δημιουργεί νομικό προηγούμενο  που μπορεί να οδηγήσει σε περαιτέρω    αποσταθεροποίηση της κατάστασης.
γ) Να λαμβάνονται όλα τα απαραίτητα μέτρα ώστε η νέα χωροταξική κατανομή να μην διαταράσσει  το εργασιακό status  των συναδέλφων  που  έχουν οργανική θέση ή συμπληρώνουν ωράριο στα σχολεία που  επηρεάζονται (όπως θα συμβεί στο 1ο ΓΕΛ ΚΟΡΙΝΘΟΥ ,σύμφωνα με την εκτίμηση των συναδέλφων).
δ) Οι πολλές ανακοινοποιησεις  -από την  πλευρά της Διοίκησης- μιας απόφασης, είτε αφορά χωροταξική κατανομή είτε οτιδήποτε άλλο, δημιουργεί ερωτηματικά τόσο  για την  αξιοπιστία της ίδιας της απόφασης όσο και για τις συνθήκες υπό τις οποίες λαμβάνεται αυτή και καλό είναι να αποφεύγονται.



         Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                                                                 Ο ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

        ΗΛΙΑΣ ΛΕΚΚΑΣ                                                                              ΒΑΣΙΛΗΣ ΠΑΤΡΩΝΑΣ